Creation of the visual identity and labels for Cachaça Tiê. Developed in Aiuroca, a traditional beverage production region in the country side of Minas Gerais, the product is exported and has won several international awards for its quality. One of the brand's goals is to disseminate the culture of producing genuine artisanal cachaça from Brazil, an idea that we tried to illustrate in the project.

The project was among the finalists at the Latin American Design Awards 2018 and Brasil Design Award 2018. In 2019, the project was selected for the 13ª ADG’s Brazilian Graphic Design Biennial.

---
Criação da identidade visual e rótulos da Cachaça Tiê. Desenvolvido em Aiuroca, tradicional região produtora de bebidas do interior de Minas Gerais, o produto é exportado e já conquistou diversos prêmios internacionais por sua qualidade. Um dos objetivos da marca é disseminar a cultura de produção da genuína cachaça artesanal brasileira, ideia que procuramos ilustrar no projeto.

O projeto esteve entre os finalistas do Latin American Design Awards 2018 e do Brasil Design Award 2018. Em 2019, o projeto foi selecionado para a 13ª Bienal Brasileira de Design Gráfico da ADG.

You may also like:

Back to Top