














Criação de identidade visual e rótulos para a Cachaça Tiê. Desenvolvida em Aiuroca, região tradicional de produção da bebida no interior de Minas Gerais, o produto é exportado e já ganhou diversos prêmios internacionais por sua qualidade. Um dos objetivos da marca é divulgar a cultura de produzir a verdadeira cachaça artesanal mineira, ideia que tentamos refletir no projeto. O projeto foi um dos finalistas do Latin American Design Awards 2018 e Brasil Design Awards 2018. Em 2019, foi selecionado para a 13ª Bienal de Design Gráfico da ADG. -•- Creation of the visual identity and labels for Cachaça Tiê. Developed in Aiuroca, a traditional beverage production region in the country side of Minas Gerais, the product is exported and has won several international awards for its quality. One of the brand's goals is to disseminate the culture of producing genuine artisanal cachaça from Minas Gerais, an idea that we tried to illustrate in the project. The project was among the finalists at the Latin American Design Awards 2018 and Brasil Design Award 2018. In 2019, the project was selected FOR the 13ª ADG’s Brazilian Graphic Design Biennial.